De officiële aankondiging

Goedendag allen,

Hierbij de officiële aankondiging en tot woensdag.

Lang leve(n) Koudekerk

In Koudekerk letten mensen nog op elkaar en wordt veel gedaan voor de gemeenschap. Denk aan Trekkertrek, het PWA-bad, de Ridderhof en het inloophuis. Hele mooie voorbeelden. Maar er is nog veel meer waar we trots op mogen zijn.

Onder de titel “Lang leve(n) Koudekerk” wordt op 12 oktober van 1600 uur tot 1900 uur een informatiemarkt in de Ridderhof georganiseerd over verschillende initiatieven in ons dorp. De informatiemarkt is een initiatief van het dorpsoverleg Koudekerk in samenwerking met de gemeente en de verenigingen, stichtingen en andere initiatieven in ons dorp en is bestemd voor jong en oud. Naast informatie over duurzaamheid, sport en zorg kunt u vragen stellen over het fysieke domein. De bekende Pipowagen is weer een dagje on tour en staat voor de Ridderhof.

Hoe ziet de rest van de informatiemarkt eruit?

Programma

Om 16.00 uur zal de kinderburgemeester van Alphen aan den Rijn, Maud vdr Vliet de opening verrichten. Wist u dat de kinderburgemeester uit Koudekerk komt? Maud is voor een jaar gekozen tot kinderburgemeester. De kinderburgemeester is de voorzitter van de Kinderraad. De Kinderraad vergadert 4 keer per schooljaar en zij en de kinderwethouders geven hun mening over alles wat ze bezighoudt. We zijn heel blij dat Maud heeft toegezegd de informatiemarkt te willen openen.

Wat kunt u verder verwachten?

Bij informatietafels kunt informatie verkrijgen over verschillende thema’s.

Cultuur

De voorzitter van het Historisch Genootschap houdt een korte presentatie over de historie van ons dorp. U kunt hem daarna rustig aanspreken voor meer informatie.

Ook Kunst na arbeid is van de partij.

Ouderen

Voor de ouderen is er een heel scala aan informatie te verkrijgen over verschillende onderwerpen.  Te denken valt aan;  Por prettig ouder worden in Rijnwoude, WMO,

Buurtverbinders Participe, Tom in de buurt, en voor de sportieve bewoners in ons dorp de conditiegroep vanaf 25 jr, Aspasia ouderen en Yoga.

Habeko is aanwezig met informatie over doorstroommogelijkheden van ouderen naar toekomstige nieuwbouw.

Duurzaamheid

Ook op het terrein van duurzaamheid zijn er veel initiatieven in ons dorp. Er is informatie  te verkrijgen over de Bloembollenactie, Actief Rijnwoude/ schoner Koudekerk en er is een Energiecoach aanwezig. De gemeente geeft informatie over de Operatie Steenbreek.

Jongeren

Jongeren kunnen informatie krijgen over schaatsen, tennis, voetbal en er is een Jongerenwerker aanwezig waarmee over nieuwe  initiatieven voor jongeren kan worden gesproken. En vergeet niet aan te geven bij de kinderburgemeester wat de wensen zijn! ‘ Heb je een leuk idee? Kom ermee! ‘ Wie weet kan Maud samen met de aanwezigen jongeren de gemeente overtuigen dat dit idee uitwerking verdiend!

Tot slot

Aanwezig namens de gemeente zijn ook de gebiedsadviseurs en de integraal gebiedsopzichter. Ook het bestuur van het dorpsoverleg is aanwezig. Deze laatste ontvangt graag feedback over haar eigen functioneren.

Voor iedereen is er koffie of thee, limonade en wat lekkers. Voor de jongeren is er ook nog een klein kadootje.

We hopen op een goede opkomst!

Stichting Dorpsoverleg Koudekerk aan den Rijn